//מוכרים חדשים ב-eBay? קבלו 12 טיפים לתחילת הדרך במסחר האלקטרוני

תחילת הפעילות ב-eBay עשויה להיות ממש מאתגרת. ישנן עצות רבות שיוכלו לעזור לך להתחיל, אבל רובן מתמקדות באסטרטגיה או בטכנולוגיה.

כתוצאה מכך, מידע כיצד לבצע דברים יומיומיים – במיוחד למוכרים שיש להם מלאי משלהם (ולא מוכרים ב-דרופשיפינג למשל) – יכול ללכת לאיבוד.

להלן מספר טיפים בנושאי מפתח שיעזרו לך להתחיל ברגל ימין למכור ב-eBay.

ניהול מלאי

ניהול מלאי יכול להיות אחד החלקים הקשים ביותר של פעילות המכירה ב- eBay, ולמרבה האירוניה זה בדרך כלל קשה ביותר עבור המוכרים שעוסקים במסחר ב-eBay במשרה חלקית או עם מלאי קטן יותר, ואשר צריכים לשלב את המכירות ב-eBay לתוך חיי היומיום, עם עבודה נוספת, משפחה וכו’.

  • עקבו אחר המלאי שלכם. תייגו פריטים במלאי עם מדבקה ממוספרת, גם אם זה בכתב יד. שמרו גיליון אלקטרוני המציג את המלאי יחד עם מספר מדבקה, תאריך רכישה, תיאור, מחיר, אם הוא נמכר, וכמה בעבור איזה סכום נמכר. בדרך זו תדעו מה נמכר ואיך הוא נמכר ביחס לשאר הפריטים שלכם. תוכלו גם לדעת מה עדיין זמין וכמה ימי הפריט נמצא במלאי. כך ששום דבר לא מתפספס או נעלם מהמלאי (=הפסד כספי)
קופסת אחסון למלאי

קופסת אחסון תאפשר לכם לשמור על הפריטים בצורה הטובה ביותר.

  • ארגנו את המלאי שלכם. שמרו את המלאי על מדף ייעודי או מדפים, או אפילו בחדר ייעודי או שטח אחסון אם אפשר. רשמו היכן באיזו סלסלה נמצא כל פריט בגליון האלקטרוני שלכם,  כך שתדעו איפה הפריטים הרלוונטיים להזמנות והיכן למצוא אותם.
  • אחסנו את המלאי שלכם בזהירות. השתמשו בשקיות זיפלוק או דומים להם כדי להגן על המלאי שלכם; המנעו מפיזור פריטים קטנים ומהרס של  אריזות בגלל אחסון לקוי. אריזות פגומות פוגעות ישירות בחווית הלקוח!
  • ציינו מיקום הפריט בדפי המכירה שלכם. שימו את מספר הפריט שלכם ואת מספר הארגז שלך איפשהו בדף המכירה באזור בולט. השורה האחרונה של תיאור פריט היא מקום שכיח עבור זה. בדרך זו תוכלו למצוא מיד כל פריט שנמכר, ולעדכן את הרשומות גם כן. שמירה על נתונים מעודכנים בזמן אמת תאפשר לכם מעקב טוב אחר המכירות והמלאים שברשותכם.

תמונות ודפי מכירה

יצירת דפי מכירה היא אחד מכאבי הראש הגדולים של כל מוכר חדש. כולם ייעצו לכם להקפיד על הכל ולהקים דפי מכירה באיכות הגבוהה ביותר. אבל זה לוקח לנצח, במיוחד כאשר אתם רק מתחילים. יש פה דילמה משמעותית, האם להשקיע בדפי מכירה מוקפדים עד הסוף, אבל שידרשו זמן רב (=כסף) או להסתפק בדפים טובים אך רבים יותר. ישנם גורמים רבים שצריכים להלקח בחשבון, האמת היא אי שם באמצע.

  • השקיעו בתהליך צילום קרוב ככל הניתן לתוצאה הסופית. תמונות נהדרות הן חשובות, אך שום דבר אינו גוזל זמן רב יותר מאשר עריכת תמונות אחת אחרי השנייה, לאחר שצילמתם אותן. השקיעו סכום לא גבוה באוהל אור, או הקימו אזור מואר היטב כחלק מההכנות לפעילות העסקית החדשה. לאחר מכן, בחרו את הגדרות המצלמה שלכם בקפידה כך שהתמונות  יהיו שמישות ישירות מהמצלמה ולא תידרשו להשקיע זמן נוסף בעיבודן.
  • אל תבזבזו יותר מדי זמן על תבניות מעוצבות. הפיתוי להשקיע טונות של זמן ליצור ולמלא תבניות מותאמות אישית משלכם יכול רק לעלות לכם, במיוחד בשלב מוקדם. השתמשו בתבניות של eBay או באפשרויות בתבניות מוכרות מאתרים כמו GarageSale או CrazyLister. לאחר מכן, שמרו על תוכן פשוט. השקיעו את הזמן באיות, כתיבת תיאורים שיווקיים בשפה מתאימה וכו’.
  • השקיעו  זמן בתבניות טקסט. אם אתם, כמו רוב המוכרים, מוצאים את עצמכם מקלידים את אותן פסקאות, ביטויים, ובולטים שוב ושוב,  העתיקו את אלה לתוכנית עורך טקסטים כמו Evernote, כך שתוכלו להעתיק ולהדביק אותם במהירות, או להגדיר החלפת מקלדת כדי לאפשר לכם הזנה מהירה לדף המכירה.
  • התחילו עם אסטרטגיות דפי מכירה פשוטים. בתחילת הפעילות, הישארו פשוטים. השתמשו ב-Terapeak כדי לגלות באיזו תדירות הפריטים שלכם נמכרים. בנו דפי מכירה עם מחיר קבוע עד ביטול המכירה (Good ‘Til Cancelled). שקלו לבנות דפי מכירה לפריטים שנמכרים לעתים רחוקות באמצעות דפי מכירה בפורמט של מכירה פומבית (כך שלא תיתקעו עם מלאי) והפעילו אותם במשך 10 ימים החל ביום חמישי (כך הרישומים שלכם יהיו פעילים על פני שני סופי שבוע מלאים). אל תדאגו אם הצעות המחיר אינן מתרחשות מיד; הרוב נכנסות בחמש הדקות האחרונות של המכירה.

מימוש הזמנות והחזרות

שלב מימוש ההזמנה (בעגה המקצועית Fulfillment) הוא שלב קריטי בו מוכרים רבים או מתבלבלים או שלא מבצעים אותו כמו שצריך. בנו תהליכים פשוטים שיסירו כאבי ראש ויבטיחו כי תהליך מימוש ההזמנה שלכם ילך בצורה חלקה ובעלויות בהתאם לציפיות ולתכנית העסקית.

כמובן שהמימוש שונה אם אתם מספקים את המוצרים בעצמכם או שאתם מוכרים בדרופ שיפינג (אתם מוכרים ומישהו אחר מספק).

  • השתמשו בשירותי משלוח פשוטים. כדי להקל על עצמכם, התחילו עם משלוחים באמצעות פלטפורמת המשלוחים של ebay, שהינה מיזם משותף לebay ישראל ולדואר ישראל. הציעו מחיר משלוח קבוע ככל שניתן, ו/או משלוח חינם.
  • ייעלו והוזילו את האריזה. בחנויות לחומרי בנייה ניתן לרכוש חומר אריזה מעולה, קל וזול (פצפצים למשל). אם אתם שולחים פריטים קטנים יותר עשו זאת באמצעות מעטפות מרופדות, אשר זולים מאוד כשרוכשים בחבילה. וודאו כי האופן בו ארזתם ישמור בצורה המיטבית על המוצר.
  • הדפיסו תוויות משלוח. הימנעו מכאב הראש של כתיבת כתובות למשלוח על הדלפק. הכנה של התוויות לפני תחסוך לכם זמן. אם נפח המכירות שלכם מצדיק זאת, הרשמו לשירות ליצואן של דואר ישראל.
  • שמרו על מזומנים זמינים מהמכירה וזרמו עם החזרות. החזרות יכולות להכניס את המוכרים החדשים לכל מיני צרות. בשלב מוקדם, שמרו על 20-30% מההכנסות של החודש האחרון ברזרבה, כך ההחזרות לא יגרמו לכם לבעיה תזרימית אם מישהו רוצה החזר זרמו איתו, המוניטין שלכם כמוכרים חייב להבנות, גם אם זה אומר שבחלק מהמכירות יהיו החזרות ו/או הפסדים. הקפידו להיות מקצוענים, מהירים, תנו הרגשה שקל וכיף לעבוד מולכם ותראו כי תקבלו משוב חיובי מתוך העסקה בכל מקרה. לקוח שרוצה להחזיר סחורה מכל סיבה ומקבל שירות טוב ידאג להשאיר פידבק חיובי, לקוח שיתקל בקושי במקרה הטוב לא יכתוב כלום במקרה הגרוע יכתוב פידבק שלילי מה שיכול לפגוע ישירות במכירות.

לכו צעד צעד לפני שאתם רצים

אם כמה טיפים בפוסט הזה נראים לכם מנוגדים לעצות אחרות שקראתם במקומות אחרים, חשבו על ההבדל בצורה של הליכה לפני שאתה רצים כמוכרים.

בטח, יש זמן רב שניתן להתקדם מעבר לכל הטיפים האלה, אבל במהלך השנה הראשונה שלכם, בחודש הראשון שלכם, או במיוחד במהלך השבוע הראשון או השני שלכם, שמירה על דברים בצורה פשוטה, קלה לפעולה, הרבה יותר חשובה מאשר אופטימיזציה של כל שלב בעסק שלכם כמוכרים ב-eBay.

הכיוונונים הללו, והאופטימיזציה יכולים להגיע מאוחר יותר, כאשר אתם מוכרים באופן קבוע, כאשר יש משוב טוב של רוכשים וכאשר אתם מרגישים בנוח מספיק כדי לקחת את הצעד הבא.

2017-10-04T17:48:42+00:00 26 בספטמבר, 2017|0 Comments